Ваше улюблене видання Читайте on-line

Баланс группа компаній

Бухгалтерія - це любов!

(056) 370-44-25
Замовити дзвінок

ПН за щоденними підсумками операцій

18 лютого 2020 р.

Платникам ПДВ, які реалізують товари (послуги) кінцевим споживачам, проблематично складати податкову накладну (далі – ПН) на кожне постачання товарів (послуг). ПК дозволяє їм виписувати ПН за підсумками роботи за день. Про нові правила оформлення таких накладних у 2020 році ви дізнаєтесь із цієї консультації.

Коли складають підсумкову ПН

Платники ПДВ можуть складати ПН за щоденними підсумками операцій (якщо звичайна ПН не була виписана на ці операції) у випадку (п. 201.4 ПК):

  • постачання товарів/послуг за готівку кінцевому споживачеві (неплатникові ПДВ), розрахунки за яку здійснюються через касу, РРО, банківську установу або платіжний пристрій (безпосередньо на поточний рахунок постачальника);
  • виписування транспортних квитків, готельних рахунків або рахунків, що виставляються платникові податків за послуги зв’язку, інші послуги, вартість яких визначається за показниками приладів обліку, що містять загальну суму платежу, суму податку та податковий номер постачальника (продавця), крім тих, форма яких установлена міжнародними стандартами;
  • надання платникові податків касових чеків, що містять суму поставлених товарів/послуг, загальну суму нарахованого податку (з визначенням фіскального та податкового номера постачальника).

Правила складання

При складанні підсумкових ПН слід дотримуватися ряду правил.

Правило 1. Для операцій, що обкладаються ПДВ, та операцій, звільнених від обкладення ПДВ, складаються окремі підсумкові ПН.

Правило 2. Якщо розрахунки з покупцями протягом дня проводяться як у готівковій, так і в безготівковій формі (наприклад, із застосуванням платіжних карток), то платник ПДВ може скласти (ЗІР, категорія 101.16):

  • або окремі підсумкові ПН за показниками кожного РРО або кожного платіжного пристрою;
  • або одну підсумкову ПН за показниками всіх РРО або всіх платіжних пристроїв.

Правило 3. Якщо платник-юрособа не делегував право складати ПН своїм філіям (відокремленим структурним підрозділам), які при розрахунках застосовують РРО, він може обрати один із таких варіантів:

  • скласти окремо підсумкову ПН на кожний РРО, у тому числі розташований у структурному підрозділі (філії);
  • скласти підсумкову ПН на всі РРО, у тому числі розміщені в структурних підрозділах (філіях).

Правило 4. Якщо треба виправити показники підсумкової ПН, то оформляють розрахунок коригування (далі – РК). Якщо продаж і повернення товару відбулися (ЗІР, категорія 101.16):

  • протягом одного дня – РК до підсумкової ПН не оформляється, оскільки в ній будуть відображені дані Z-звіту за цей день;
  • у різні дні – тоді на дату повернення товару оформляється РК до підсумкової ПН, складеної на дату продажу товару.

Порядок заповнення

З 1 січня 2020 року змінилися правила заповнення підсумкової ПН, а саме (п. 14 Порядку заповнення податкової накладної, затверджений наказом Мінфіну України від 31.12.15 р. № 1307, далі - Порядок № 1307):

  • у рядку «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причин» ставиться позначка «Х» та наводиться тип причини «11»;
  • рядку «Отримувач (покупець)» вказується «Неплатник»;
  • рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» – умовний ІПН «100000000000»;
  • рядок «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта отримувача (покупця)» не заповнюється.

Інші реквізити підсумкової ПН заповнюються за загальними правилами (п. 14 Порядку № 1307).

Отже, табличну частину розділу Б ПН заповнюють у розрізі номенклатури постачання товарів/послуг, тобто:

  • у графі 2 наводиться опис (номенклатура) товарів/послуг продавця;
  • графах 3.1, 3.3 – код товару згідно з УКТЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (далі – ДКПП);
  • графах 4 і 5 – одиниця виміру товарів/послуг;
  • графі 6 – кількість (обсяг) постачань товарів/послуг;
  • графі 7 – ціна постачання одиниці товару/послуги без урахування ПДВ;
  • графі 8 – код ставки;
  • графі 10 – обсяг постачання (база оподаткування) без урахування ПДВ;
  • графі 11 – суми ПДВ.

На замітку! Кількість найменувань поставлених товарів/послуг в одній ПН не може перевищувати 9 999 позицій (пп. 1 п. 16 Порядку № 1307).

Нагадаємо, що до внесення змін до таких ПН дозволялося групувати товари/послуги за кодами УКТЗЕД/ДКПП.

Яка відповідальність за порушення нових правил заповнення підсумкової ПН? а також зразок заповнення підсумкової ПН див. у повній консультації у Практичному керівництві № 3 "ПДВ: податкова накладна та розрахунок коригування в різних ситуаціях", лютий 2020 року, або на сайті.

Приєднуйтесь до нашої сторінки та отримуйте новини першими!

Дякую, я вже з вами!