Які вимоги ставляться сьогодні до вагового обладнання зернових складів?
Вагове обладнання повинне бути справним та забезпечувати зважування зерна із похибкою не більшою, ніж зазначено у паспорті на даний вид обладнання.
Ваги зернового складу необхідно періодично оглядати, ремонтувати, настроювати, проводити повірку і таврувати. Ремонт і технічне обслуговування ваг (залізничних та/або автомобільних) проводять спеціалізовані підприємства. Організація, що проводила названі операції з вагами, повинна опломбувати їх і видати зерновому складу документ, у якому буде вказано, коли та ким було виконано ці роботи та коли відбудеться наступна повірка.
Користувачі засобів вимірювальної техніки (далі – ЗВТ) також повинні складати переліки ЗВТ (стосується тих, що експлуатуються та підлягають повірці) та подавати їх на погодження до територіальних органів, які уповноважені здійснювати повірки.
Транспортні засоби, які надходять до зернового складу, зважують на залізничних вагонних вагах, автомобільних вагах класу точності не нижче середнього згідно з вимогами національних стандартів, що пред’являються до вимірювальної техніки.
При прийманні або відвантаженні зернові культури зважують на автомобільних або залізничних вагах, а за наявності технологічних можливостей – у потоці на вагах неперервної дії (конвеєрних або на основі тензорезисторних ваговимірювальних датчиків класу точності не нижче С3,згідно із ДСТУ ОІМL R 60:2010 з найбільшою продуктивністю 100 т/год. та 175 т/год.).
Повну відповідь на це запитання, а також методику визначення якості зерна та порядок дій при виникненні розбіжностей із даними елеватора щодо якості зерна можна дізнатись із консультації «Три запитання від виробників зерна» у «БАЛАНС-АГРО» № 23, який вийшов з друку 16.06.14 р.