Ваше передплачене видання Читайте on-line

Баланс группа компаній

Бухгалтерія - це любов!

(056) 370-44-25
Замовити дзвінок

Удосконалено умови надання освітньої субвенції

March 26, 2019

Протягом кількох років місцеві бюджети одержують освітню субвенцію для забезпечення повноцінного функціонування закладів освіти і, врешті, для надання якісних освітніх послуг здобувачам освіти. Розглянемо, що нового відбулося цьогоріч у цій царині.

Розширено коло одержувачів субвенції

Порядок та умови надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам затверджено постановою КМУ від 14.01.15 р. № 6 (далі – Порядок № 6).

Нагадаємо: розпорядники цієї субвенції за місцевими бюджетами мають визначатися рішеннями про такі бюджети, головним же розпорядником цієї державної преференції є МОН.

Після внесення постановою КМУ від 27.02.19 р. № 193 (її норми мають застосовуватися з 01.01.19 р.) змін до Порядку № 6 одержати освітню субвенцію можуть також приватні заклади середньої освіти. Однак вони мають відповідати таким вимогам:

  • мають ліцензію на провадження освітньої діяльності у сфері загальної середньої освіти (далі – ЗСО);
  • розпочали провадження освітньої діяльності у сфері ЗСО до 1 вересня року, що передує плановому бюджетному періоду (тобто до 01.09.18 р.);
  • щодо них не порушено справи про банкрутство та не прийнято рішення про визнання їх банкрутом;
  • не перебувають у стадії ліквідації.

Змінено спрямування субвенції

Звертаємо увагу економічних служб місцевих органів влади – держадміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі – ОМС), включаючи об‘єднані територіальні громади (далі – ОТГ), на те, що відтепер передбачено пріоритетність спрямування залишків коштів субвенції на кінець бюджетного періоду за деякими напрямами, а саме:

  • придбання шкільних автобусів для перевезення дітей із закладів ЗСО, що оптимізуються чи реорганізуються, та оновлення навчальної та матеріально-технічної бази цих закладів;
  • придбання підручників і посібників;
  • оснащення закладів, зокрема, засобами навчання, комп‘ютерними комплексами, навчальним обладнанням і методичним забезпеченням для початкової школи;
  • підключення закладів до Інтернету (насамперед у селі).

Є й така новація: насамперед субвенція має спрямовуватися ще за одним напрямом – будівництво нових туалетних приміщень, реконструкція наявних, якщо в закладі початкову освіту здобувають не менше 20 осіб.

Щодо звітування з пропозиціями перерозподілу видатків субвенції, то віднині такі пропозиції можуть подаватися ще й із приводу такого перерозподілу між бюджетами ОТГ.

Нові норми Порядку № 6

Передбачено, що для отримання субвенції приватний заклад має подати до 31 січня поточного року до відповідного розпорядника субвенції за місцевим бюджетом (наприклад, якщо йдеться про приватний заклад, розташований на території ОТГ, – то до розпорядника бюджету цієї ОТГ) заяву щодо її надання, відомості про контингент учнів та копії документів, які підтверджують відповідність закладу вимогам, установленим оновленим Порядком № 6. Якщо приватний заклад не відповідає встановленим вимогам або ж документи подано не в повному обсязі чи неналежно оформлені, то документи будуть повернені без розгляду і розпорядник субвенції має повідомити про причину.

Як передбачено п. 3, 2 Порядку № 6, щомісячно до 8-го числа подаватимуться відомості про контингент учнів (за рівнями ЗСО), які здобувають освіту. Ґрунтуючись на цих даних, розпорядник має щомісяця розподіляти та доводити до одержувачів обсяги асигнувань.

Передбачено, що в розрахунку на одного учня приватного закладу щомісячне асигнування не може перевищувати розрахованої суми видатків для відповідної області, міста відповідного року. Для цього слід застосовувати формулу розподілу субвенції, затверджену постановою КМУ від 27.12.17 р. № 1088.

Керівники приватних закладів несуть відповідальність за достовірність даних щодо контингенту учнів. Якщо контролюючі органи (або ж навіть суди) виявлять факти використання коштів бюджету з порушеннями, протягом місяця кошти підлягають поверненню до місцевого бюджету. Подальше бюджетне фінансування припиняється, і кошти не надаватимуться протягом наступного бюджетного періоду.

Освітня субвенція згідно з п. 6 Порядку № 6 не надається в разі, якщо кількість учнів у закладах ЗСО є меншою ніж 25 осіб. Ця норма стосується й приватних закладів.

Оновлено також інші позиції Порядку № 6, зокрема: держадміністрації обласного рівня розподілятимуть між бюджетами міст, районів та ОТГ обсяги субвенції приватним закладам пропорційно до контингенту учнів таких закладів, що застосовується для розрахунку обсягу освітньої субвенції.

Увага! Щомісячний розподіл субвенції, що спрямовуватиметься на оплату праці педпрацівників інклюзивно-ресурсних центрів, має бути здійснено пропорційно до фактичної кількості цих працівників. Ідеться про розподіл між бюджетами міст обласного значення, районів та ОТГ.

Кошти на рахунки, відкриті в органах Казначейства, перераховуватимуться Казначейством щомісяця до 15-го числа на підставі платіжних документів, підготовлених облдержадміністраціями.

Крім того, додамо, що місцеві ради (обласні, міські, районні) зараз наділені правом передавати не лише кошти субвенції у вигляді міжбюджетного трансферту іншим місцевим бюджетам, а й залишки субвенції минулих років.

Джерело: "Баланс-Бюджет" № 12, який вийшов з друку 25.03.19 р.

⤷ ЗАВАНТАЖИТИ СТАТТЮ ⤶

Приєднуйтесь до нашої сторінки та отримуйте новини першими!

Дякую, я вже з вами!