Ваше передплачене видання Читайте on-line

Баланс группа компаній

Бухгалтерія - це любов!

(056) 370-44-25
Замовити дзвінок

Приклади оформлення РК із різними причинами коригування

April 25, 2018

5 квітня ДФС в м. Києві провела семінар за темою «Актуальні питання про зміни у процедурі зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН». На цьому семінарі були показані презентаційні матеріали з прикладами заповнення розрахунків коригування (далі – РК). Ці матеріали розміщено також на офіційній сторінці цього органу у Фейсбуці.

На цей момент правила щодо заповнення РК, наведені в Порядку, затвердженому наказом Мінфіну від 31.12.15 р. № 1307 (далі – Порядок № 1307), не відповідають чинному алгоритму програмного забезпечення ДФС, за яким їх заповнення перевіряється. І оскільки поки зміни до Порядку № 1307 не внесено, у платників виникають проблеми з оформленням і реєстрацією РК у ЄРПН.

Ми вже розглядали (див. «БАЛАНС», 2018, № 29-30, с. 15) причини коригування, які з’явилися у квитанціях при спробі реєстрації РК у кінці березня, а згодом і в переліках причин коригування у програмному забезпеченні (наприклад, в електронному кабінеті, програмі M.E.Doc).

Усього причин коригування встановлено 7, але у презентаційних матеріалах ДФС роз’яснено тільки 4 (видно, за іншими причинами ще не відпрацьовано алгоритм програмного забезпечення ДФС). Розглянемо їх докладніше разом із прикладами заповнення РК на підставі презентаційного матеріалу податківців.

1. Причина «Зміна кількості»

Зазначається як причина коригування у разі часткового повернення раніше відвантажених товарів. Також, імовірно, така причина коригування зазначається в РК і в разі часткового повернення передоплати.

2. Причина «Зміна ціни»

Ця причина зазначається тільки в разі, коли відбувається коригування вартості раніше поставленого товару (послуги).

Завважимо: із презентаційного матеріалу ДФС напрошується висновок, що причина коригування «Зміна ціни» зазначається в РК у разі зміни вартості всього обсягу товару (послуги). Якщо ж відбувається зміна вартості частини товару (послуги), тоді причиною коригування є «Зміна номенклатури» (див. нижче).

3. Причина «Зміна номенклатури»

Ця причина коригування зазначається в таких випадках:

·  була отримана передоплата за один товар (послугу), а відвантажується інший товар (послуга);

·  одночасно коригується ціна і кількість товару (послуги);

·  змінилася вартість частини товару.

Завважимо відразу, що зазначені коригування передбачають заповнення в РК більше одного рядка. Але поки алгоритм коригування з інших причин ДФС не допрацьовано, можна спробувати з причиною коригування «Зміна номенклатури» обнулити помилково виписану ПН, при цьому одним рядком сторнуються (зі знаком «–» за гр. 7) дані помилково оформленого рядка, а іншим рядком додаються ці ж дані, але у графі 7 зазначається 0.

4. Причина «Усунення неоднозначностей»

За роз’ясненнями податківців, РК із такою причиною складається у тому випадку, коли до ПН уже раніше був оформлений РК для зміни ціни на частину товару (за правилами оформлення, які діяли на момент оформлення такого РК).

5. Причина «Повернення товару або авансових платежів»

Така причина зазначається в РК у разі повного повернення товару або передоплати (як ми і зазначали раніше, див. «БАЛАНС», 2018, № 29-30, с. 15). Також із цією причиною коригування можна «обнулити» і помилково оформлену ПН.

І ще дві причини...

У нас залишилися ще дві загадкові причини коригування: «Зменшення обсягу при нульовій кількості» і «Зменшення кількості при нульовому обсязі». Проте фахівці ДФС поки що не пояснили, коли потрібно виписувати РК із цими причинами.

Приклади зі фрагментами заповнення див. у повній консультації у "Баланс" № 31-32, який вийшов з друку 16.04.18 р.

Приєднуйтесь до нашої сторінки та отримуйте новини першими!

Дякую, я вже з вами!