Баланс группа компаній

Бухгалтерія - це любов!

(056) 370-44-25
Замовити дзвінок

Списання палива: єдиний підхід для всіх суб`єктів господарювання

22 травня 2017 р.

У листі від 21.02.17 р. № 1441/18/10-17 Мінінфраструктури робить безапеляційний висновок про те, що всі суб’єкти господарювання (далі – СГ) мають списувати паливно-мастильні матеріали (далі – ПММ), беручи за основу Норми витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затверджені наказом Мінтрансу від 10.02.98 р. № 43 (далі – Наказ № 43, Норми № 43).
Однак цей документ має декілька суперечливих моментів. З одного боку, Нормами № 43 чітко не оговорено, які саме підприємства мають їх застосовувати. У загальних положеннях документа зазначається, що він призначений для планування потреб підприємств, організацій та установ в ПММ та контролю за їх витрачанням. При цьому, незважаючи на думку КРУ про відсутність держреєстрації Наказу № 43 в Мін’юсті та, як наслідок, необхідність для установ, що не входять до сфери управління Мінтрансу, затверджувати власні документи про нормування витрат ПММ (лист від 11.08.10 р. № 02-14/1232), Мін’юст наполягає на тому, що цей наказ є актом нормативно-технічного характеру, не підлягає державній реєстрації та є дійсним без такої (лист від 28.02.14 р. № 1112-0-4-14/10.1).
Мінінфраструктури в коментованому листі роз’яснює, що Норми № 43 забезпечують єдиний підхід до проведення СГ розрахунків нормативних витрат палива для транспортних засобів (далі – ТЗ), та наполягає, що списання ПММ дорожнім транспортом СГ незалежно від відомчої підпорядкованості, форми власності або форми оподаткування доцільно здійснювати відповідно до Норм № 43 за єдиною прозорою системою.

Запровадження тимчасових норм витрат
На практиці досить часто установа стикається з проблемою відсутності конкретних моделей ТЗ у Нормах № 43 чи перевитратою зазначених норм. У цих випадках слід взяти до уваги такі моменти.
Якщо модель (модифікація) ТЗ не має істотних конструктивних відмінностей (модель двигуна та конструкція трансмісії) та не відрізняється від базової моделі спорядженою масою та габаритними розмірами, установа може встановити тимчасову лінійну норму витрати палива в тому самому розмірі, що й для базової моделі.
Для моделей (модифікацій) ТЗ, що не мають істотних конструктивних відмінностей, але відрізняються від базової моделі спорядженою масою (встановлено фургони, кунги, додаткове обладнання, бронювання тощо) і не є серійними, тимчасова лінійна норма витрати палива може встановлюватися в тому самому розмірі, що й для базової моделі, але різниця в споживанні палива враховується шляхом застосування норми на 1 т спорядженої маси згідно з п. 1.4 Норм № 43.
Для нових моделей (модифікацій) ТЗ, що не увійшли до Норм № 43, норми витрат палива розробляються головним інститутом Мінінфраструктури ДержавтотрансНДІпроект за заявками заводів-виробників або підприємств-власників ТЗ на договірних засадах. Форму заявки наведено в додатку Д до Наказу № 43. Тимчасові індивідуальні норми є чинними для конкретного СГ, який замовив їх розроблення для використання в період апробації (на строк до одного року) у певному регіоні та умовах експлуатації ТЗ, без права поширення на ТЗ інших СГ, у тому числі тих, що входять до складу однієї установи, відомства тощо.

Повний текст консультації див. у "Баланс-Бюджет" № 22, який вийшов з друку 22.05.17 р.

Приєднуйтесь до нашої сторінки та отримуйте новини першими!

Дякую, я вже з вами!