Баланс группа компаній

Бухгалтерія - це любов!

(056) 370-44-25
Замовити дзвінок

Як захистити права клієнта банку-банкрута

6 липня 2016 р.

Громадською організацією «Центр соціально-політичних технологій» з метою сплати у встановлені терміни податків були передані в публічне акціонерне товариство «Комерційний банк «Хрещатик» (ПАТ« КБ «Хрещатик») платіжні доручення з вимогою про перерахування коштів до бюджету на їх сплату. Ці платіжні доручення були отримані ПАТ «КБ« Хрещатик »і прийняті до виконання 5 квітня 2016 року. У цей період на підставі постанови правління Національного банку України №234 від 5 квітня 2016 року «Про віднесення публічного акціонерного товариства« Комерційний банк «Хрещатик» до категорії неплатоспроможних »виконавчою дирекцією Фонду гарантування вкладів фізичних осіб 5 квітня 2016 прийнято рішення №463 про введення з 5 квітня 2016 року в ПАТ «КБ« Хрещатик »тимчасової адміністрації. Відповідно до ст. 36 Закону України «Про систему гарантування вкладів...» тимчасовою адміністрацією були заблоковані всі кошти на рахунку громадської організації.
ГО «ЦСПТ» письмово звернулася в банк про негайне перерахування коштів до Державного бюджету, у чому їй було відмовлено. Згідно з наданим відповіді ПАТ «КБ« Хрещатик », платіжні доручення повернуті банком без виконання з вини банку. З метою попередження застосування контролюючим органом відповідних заходів як до платника податків, ГО «ЦСПТ» звернулася до контролюючого органу за місцем реєстрації про прийняття банком платіжних доручень на перерахування коштів за сплату податків, як доказ приклавши копії доручень з відміткою банку. Таке звернення з доказами прийняття банком до виконання платіжних доручень є підставою для ненарахування штрафних санкцій та пені, і як наслідку - відсутність суми податкового боргу.
У разі віднесення банківської установи до категорії неплатоспроможних платнику податків для захисту своїх прав необхідно довести, що несвоєчасне перерахування (неперерахування) коштів за податки і збори до Державного бюджету відбулося саме з вини банку. Для цього слід пам'ятати наступне:
- по-перше, основним доказом є належним чином оформлене платіжне доручення на оплату податків або зборів, на якому, відповідно, повинна бути відмітка банку про його прийняття.
- по-друге, ці платіжні доручення повинні бути прийняті банком саме в терміни, встановлені для сплати відповідного податку або збору. В іншому випадку, якщо ви пропустили встановлений термін і надали платіжні доручення в банк пізніше, то саме до вас як платника податків будуть застосовуватися контролюючим органом штрафні санкції за несвоєчасну сплату та нараховуватиметься пеня за кожен календарний день прострочення. Таким чином, виконання платником податкового боргу по перерахуванню до бюджету суми податкового зобов'язання пов'язано в т.ч. з моментом надання в банк платіжного доручення на перерахування відповідних сум податкових зобов'язань.
- по-третє, щоб дійсно довести, що несвоєчасна сплата (перерахування) грошового зобов'язання в бюджет сталася саме з вини банку, на рахунках у платника податків повинна бути достатня сума коштів, на яку було подано платіжне доручення. В іншому випадку, якщо сума коштів буде недостатньою, то факт несвоєчасного перерахування можна розцінювати саме як з вини платника податків.
Докладнішу інформацію можна знайти за посиланням: http://sud.ua/.

Джерело: https://uteka.ua/ua/publication/Kak-zashhitit-prava-klientu-banka-bankrota.

Приєднуйтесь до нашої сторінки та отримуйте новини першими!

Дякую, я вже з вами!