Баланс группа компаній

Бухгалтерія - це любов!

(056) 370-44-25
Замовити дзвінок

Як провести додаткову закупівлю після виконання договору?

22 грудня 2014 р.

Бюджетна установа наприкінці 2013 року уклала договір закупівлі електроенергії на суму 280 тис. грн. виходячи з очікуваної вартості цього енергоресурсу в річному обсязі. При цьому в договорі не було передбачено, що його вартість може бути змінена залежно від реального фінансування. У річному кошторисі, затвердженому в І кварталі 2014 року, на ці цілі було виділено 330 тис. грн., але внесення змін до договору установою ініційовано не було. Унаслідок зростання тарифів на електроенергію суму договору було використано повністю на початку грудня 2014 року. Як використати залишок асигнувань у розмірі 50 тис. грн. для придбання електроенергії в необхідному до кінця року обсязі: проводити конкурсні закупівлі чи достатньо внести зміни до договору?

У наведеній ситуації можливі два варіанти вирішення питання.

Варіант 1

Згідно з п. 7 ч. 1 ст. 2 Бюджетного кодексу (далі – БК) бюджетне зобов’язання – це будь-яке здійснене відповідно до бюджетного асигнування розміщення замовлення, укладення договору, придбання товару, послуги чи здійснення інших аналогічних операцій протягом бюджетного періоду, згідно з якими необхідно здійснити платежі протягом цього ж періоду або в майбутньому.

Тому центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснює платежі за дорученнями розпорядників бюджетних коштів у разі наявності в розпорядників бюджетних коштів відповідних бюджетних асигнувань (п. 3 ч. 2 ст. 49 БК).

Закон від 10.04.14 р. № 1197-VII «Про здійснення державних закупівель» (далі – Закон № 1197) застосовується до всіх замовників та закупівель товарів, робіт і послуг, за умови, що вартість предмета закупівлі (без урахування ПДВ), товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 100 тис. грн., а робіт – 1 млн грн. (ч. 1 ст. 2 цього Закону).

При цьому ч. 1 ст. 4 Закону № 1197 установлено, що закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Річний план складається комітетом з конкурсних торгів замовника залежно від очікуваної вартості закупівлі.

І якщо замовником отримано додаткові кошти на закупівлю певного товару, обсяг та можливість отримання яких замовник не міг передбачити перед початком чи на початку року під час планування або на стадії здійснення первинної закупівлі, то проведення додаткової закупівлі на ці кошти можливе лише після внесення змін до річного плану закупівель або додатка до нього залежно від суми закупівлі.

Відповідь на питання, чи необхідно замовнику проводити процедуру закупівлі на додатково отримані кошти, залежить від очікуваної вартості цієї закупівлі з урахуванням вартісних меж, установлених ч. 1 ст. 2 Закону № 1197, оскільки закупівля за додаткові кошти є новим предметом закупівлі.

Оскільки в нашій ситуації замовнику додатково до запланованого обсягу виділено 50 тис. грн., то процедуру закупівлі на ці кошти проводити не потрібно, а можна укласти за потреби «прямий» договір.

Якщо ж сума коштів, додатково виділених замовнику, дорівнюватиме чи перевищуватиме вартісні межі, зазначені в ч. 1 ст. 2 Закону № 1197, то на цю суму замовник повинен провести процедуру закупівлі з урахуванням зазначених вище норм Закону № 1197 щодо внесення змін до річного плану.

Детальніше див. «БАЛАНС-БЮДЖЕТ» № 51, який вийшов з друку 22.12.14 р.

Новини за темою:

Спрощення в оформленні документів від учасника торгів. Порада від експерта редакції!

Приєднуйтесь до нашої сторінки та отримуйте новини першими!

Дякую, я вже з вами!